مرحله آخری که بر روی رویه اجرای خواهد شد و از فرایند بتن ریزی سمک به حساب‌آمده نخواهد شد ، دوغاب انجام‌دادن سطح بتن است . پیمانکاران و صاحب‌خانه‌ها برای بالا حمل کردن استحکام بتن و مجدداً جلوگیری از ترک خوردن آن از دوغاب سیمان و خاکه سنگ صرف می‌کنند که خلل و فرج باقیمانده از فرایند بتن ریزی را پوشش می‌دهد و مانع از وسیع شدن آنها در جای‌پا گرفتگی یا انبساط .

بتن ریزی اجزای مختلف ساختمان

در ابتدا با موضوع بتن ریزی در دیوارها شروع خواهیم کرد و باید به این رخسار باشد ، که در بستر های افقی هستید و ضخامت کاملا یکسانی داشته هست . مساله اصلی در این زمینه این است که باید کنار از ریختن بستر های تازه از تکاثف لایه قبلی و خمیری گشتن آن ایمنی حاصل نمائید و بحث قیمت بتن ریزی هم بسیار با اهمیت می باشد . توجه داشته باشید در صورتی که این نکته مراعات نشود باعث وضع پیوستگی سرد می شود و بتن ریزی یک پارچه ای نخواهیم داشت .برای آرامش کار بایست قدح های آغازین بتن ریزی را از دوجانب ریخته و بعد از آن از تکه مرکزی شروع به بتن ریزی کنیم ، بسیار کنجکاوی کنید که بتن در گوشهها جمعیت نشود . برای بتن ریزی در قسمت تیرک ساختمان بایستی سعی کنیم اوج سقوط آزاد بتن را کم کنیم . این عمل برای جلوگیری از مستثنا گردیدن دانههای سنگی به وظیفه برده خواهد شد .

درصورتی‌که تلاش استفاده از طرح های بلند را دارید ، به شما توصیه می کنم از بتنی با اسلامپ پایین یا به عبارتی دیگر بتن سفت مصرف دهید ، تا آب بتن را کاهش دهید و همچنین می توانیم از راه کار کم کردن سرعت بتن ریزی بهره گرفته تا مانع آب انداختن بتن شویم .یکی از مشکلات بتن ریزی این است که بتن آب انداخته یا به عبارتی بعد از قالب آتی عصاره آن متفاوت خواهد شد . اگر شما هم تجربه کار در آتلیه یا پروژههای بتن ریزی داشته باشید حتما با آب انداختن بتن دوست می باشید و می دانید بعد از قالب‌ریزی باید با ضربات مخصوصی این آب را بیرون کنیم .

بتن ریزی عمود های منزل

در این جا بحث بتن ریزی عمود های منزل بوده و بایستی به شما طریق کاری ارائه دهیم که شیره بتن کم تر شود ، راه حل اول استفاده از بتنی با اسلامپ کم می باشد که در خط های بالاتر هم به آن رمز کردیم و بتن ریزی کف سوله نیز با اهمیت است. جمع بر این می توانید با بتن ریزی بلند تر‌از‌ارتفاع تیرک در حد ۲ و نیم سانت بیش تر و بعد از سفت گردیدن آن را ویران‌سازی کرده و به این ترتیب از آب انداختن بتن نهی کنید .یکی دیگر از مشکلات موجود در بتن ریزی این است که بتن قسمتهای عمود و دیوار ممکن خواهد شد نشست خمیری کرده و این اتفاق منجربه ظهور ترکهایی در بتن شود ، برای خودداری از آن بایست بتن ریزی بخش های ستون و دیوارها را به مقدار ۲۴ تا ۴۸ ساعت زودتر‌از‌بتن ریزی قسمتهای دیگری شبیه تیر ، دال و . . انجام داده شد .