بتن ریزی سقف و ستون

نحوه بتن ریزی سقف و ستون را بدانیم!

بتن ریزی سقف و ستون یکی دیگر از مراحل اجرای فاکتور های بتنی است که به‌ تکرار زمان و بعد از بتن ریزی فونداسیون اجرا می‌شود . بتن ریزی فونداسیون می‌تواند تقویت سازه را در نزد شرایط محیطی تضمین کند ، اما بدنه اصلی عمارت و جزء های تزئینی و ظریف‌کاری آن توسط ستون‌ها حمل می‌شود . از طرفی سمک نیز به صیانت یکپارچگی فاکتور بتنی کمک ادا می کند و باعث می‌شود که منزل به صورت یک بدنه یکپارچه باشد . بدین‌سبب ، فرایند ساخت و بتن ریزی هر کدام از این قسمت ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مهندسین فاکتور با در نظر گرفتن کلاً آنها اقدام به طراحی و ساخت یک بنا می‌کنند .

نحوه اجرای بتن ریزی سقف

برای اجرای بتن ریزی فونداسیون از چند قسمت آرماتوربندی ، فرم گذاری ، و تزریق بتن استفاده شد و قیمت بتن ریزی بسیار با اهمیت می باشد. در موقع رویه و استوانه نیز همین مراحل تکرار می‌شود . در واقع در وضع بتن ریزی سقف و ستون چند نکته ریز و حساس وجود دارا است که رعایت آنها می‌تواند به وضعیت کیفی بالا در شغل منجر شود .ن ریزی سقف از آرماتوربندی تیرچه و بلوک‌ها شروع خواهد شد . امروزه در جمع عامل های بتنی برای سقف از تیرچه استفاده می‌شود و وسط آن را با بلوک ، یا یونولیت پر می‌کنند . هر دو جرم یونولیت و بلوک راه و پایدار هستند در مقابل انتقال حرارت عایق هستند بنابراین از ملاحظه مهندسی همان مورد اجابت بوده اند . چهار جانب تیرچه‌ها و قسمت‌هایی که به عنوان پل استفاده می‌شوند ، باید آرماتور قرار گیرد . پس از بستن آرماتورها پاس به شکل گذاری و گذاشتن شمع در زیر تیرچه‌ها می‌رسد . این شمع‌ها به مانند یک روی اعتماد ارتکاب می‌کنند و مانع از ریزش سقف زیر بار بتن می‌شوند.

قالب‌ گذاری بتن

پس از قالب‌گذاری و تاسیس سطح اتکا ، مرحله ریختن بتن آغاز خواهد شد . بتن ریزی سقف باید به صورت یکپارچه انجام گیرد و از ایجاد بعد زمانی میانه گام ها آن نهی گردد و بتن ریزی کف با ماله پروانه ای نیز از شاخه های مهم بتن ریزی است. بتن ریزی سقف به دو مانند ارتکاب خواهد شد . برخی از پیمانکاران همزمان با اجرای بتن ، فرایند چوب ماله و صاف کردن نهایی را انجام می‌دهند و جزئیات مرتبط به گذر آب و نشیب سقف را لحاظ می‌کنند . ولی بعضی دیگر بتن سقف را به صورت خام اجرای می‌دهند و پس از اختتام این بار ، صاف کردن بتن و نهایی کردن آن را اجرای می‌دهند .

مرحله آخری که بر روی رویه اجرای خواهد شد و از فرایند بتن ریزی سمک به حساب‌آمده نخواهد شد ، دوغاب انجام‌دادن سطح بتن است . پیمانکاران و صاحب‌خانه‌ها برای بالا حمل کردن استحکام بتن و مجدداً جلوگیری از ترک خوردن آن از دوغاب سیمان و خاکه سنگ صرف می‌کنند که خلل و فرج باقیمانده از فرایند بتن ریزی را پوشش می‌دهد و مانع از وسیع شدن آنها در جای‌پا گرفتگی یا انبساط می توان .